შეფასების კრიტერიუმები

მუხლი15.   მოსწავლის  შეფასების  სისტემა

   მუხლი 15. მოსწავლის შეფასების მიზანი, პრინციპები და მიდგომები

    1.    მოსწავლის შეფასების მიზანია სწავლა-სწავლების ხარისხის მართვა, რაც გულისხმობს სწავლის     

    ხარისხის გაუმჯობესებაზე ზრუნვასა და კონტროლს.

   2.      სასკოლო საათობრივ ბადეში უნდა აღინიშნოს როგორც სავალდებულო და არჩევითი საგნები,       ასევე ეროვნული სასწავლო გეგმის მე-12 მუხლით განსაზღვრული დამატებითი საგანმანათლებლო და სააღმზრდელო მომსახურება (ამ უკანასკნელის არსებობის შემთხვევაში).

3.    მოსწავლე უნდა შეფასდეს სხვადასხვა ფორმებით (ესსე, პროექტის მომზადება, ზეპირი გამოსვლა, ექსპერიმენტის ჩატარება, ცდის ჩატარება, წარმოდგენა, წერითი, ფერწერული ან სხვა ტიპის ნამუშევარი, არგუმენტირებული მსჯელობა და სხვ.).

4.    მოსწავლემ წინასწარ უნდა იცოდეს, რა კრიტერიუმებით ფასდება მისი სასწავლო აქტივობა.


მუხლი 16. განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება

1.    სკოლაში გამოიყენება ორი ტიპის შეფასებაგანმსაზღვრელი და განმავითარებელი.

2.    განმსაზღვრელი შეფასება აკონტროლებს სწავლის ხარისხსადგენს მოსწავლისმიღწევის დონეს ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში.განმსაზღვრელ შეფასებაში იწერება ქულა.

3.    განმავითარებელი შეფასება აკონტროლებს თითოეული მოსწავლის განვითარების დინამიკას და ხელს უწყობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებასგანმავითარებელი შეფასებისას გამოიყენება ისეთი საშუალებებიროგორიცაა სიტყვიერი კომენტარირჩევა-დარიგებადაკვირვების ფურცელითვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა დასხვ.

4.    განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასებების აღწერილობა


განმავითარებელი

განმსაზღვრელი

მიზანი

სწავლის ხარისხისგაუმჯობესება;მოსწავლის განვითარებისხელშეწყობა

სწავლის ხარისხისგაკონტროლება;მოსწავლის მიღწევისდონის დადგენაეროვნული სასწავლოგეგმით  განსაზღვრულმიზნებთან მიმართებაში;აკადემიური მოსწრებისდონის განსაზღვრა

შეფასებისსაგანი

სწავლის პროცესი

სწავლის შედეგი

შეფასების შედეგად მიღებული  გადაწყვეტილება

წინსვლის ხელშესაწყობადგანსხვავებული აქტივობისშერჩევასწავლებისსტრატეგიის შეცვლა,რჩევა-დარიგების მიცემადა  სხვ.

მომდევნო ეტაპზე(კლასში/საფეხურზედაშვება/არდაშვება

წარმარტების კრიტერიუმების  განსაზღვრა

კონკრეტული მოსწავლისწინსვლის საფუძველზე  (საკუთარ მიღწევებთან მიმართებით - რა დონესფლობდარა დონესფლობს)

იმის საფუძველზეთურამდენად მიაღწიასტანდარტითგანსაზღვრულ შედეგებს(ყველასათვის საერთოსტანდარტით დადგენილ   ნორმასთან მიმართებაში)

შეფასების   საშუალებები

თვით/ურთიერთშეფასებისრუბრიკა;კითხვარი;სიტყვიერი (ზეპირი/წერილობითიკომენტარი;უნარის განვითარებისდონის აღწერა.

ქულა

                                       

                                                                                                                               
ქულები
შეფასების  დონეები
10
მაღალი
9
8
საშუალოზე მაღალი
7
6
საშუალო
5
4
საშუალოზე დაბალი
3
2
დაბალი
1



                              მოსწავლის თვითშეფასება

  მოსწავლის სახელი,გვარი ----------------



ყოველთვის
ხშირად
იშვიათად
აქტიურად ვარ ჩაბმული გაკვეთილის მსვლელობაში



ვმონაწილეობ პრეზენტაციებში და ვამზადებ რეფერატს ან სლაიდ-შოუს



მეგობრისა და ჩემს მოსაზრებებს დეტალურად  ვიზიარებ და შევაჯერებ ერთმანეთს



შემიძლია სახელმძღვანელოში მოცემული ზოგადი მასალით კონკრეტული დასკვნების გაკეთება








მასწავლებლის თვითშეფასება


კრიტერიუმები /ქულები
1
2
3
1
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
2
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა  მოტივაციას
3
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელსუწყობდა მიზნის მიღწევას
4
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
5
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
6
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
7
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
8
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარყურადღებას
9
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
1  0
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს  კითხვებზე პასუხის გასაცემად







შემაჯამებელი სამუშაოს შეფასების სქემა

აქტივობა
1-2 ქულა(დაბალი)
3-4 ქულა (საშუალოზე დაბალი)
5-6 ქულა (საშუალო
7-8 ქულა (საშუალოზე მაღალი
9-10 ქულა (მაღალი)
ზეპირი ჩათვლა
მიზანი არ ააქვს გაცნობიერებული, მასალა არ ააქვს მომზადებული, ადეკვატურად ვერ პასუხობს კითხვებზე, ვერ იცავს ენობრივ ნორმებს, ვერ ავლენს ანალიზისა და სინთეზის უნარს.
მიზანი არასრულფასოვნად აქვს გაცნობიერებული ადეკვატურად ვერ პასუხობს კითხვებზე, ვერ ამყარებს კონტაქტს აუდიტორიასთან, ვერ იცავს ენობრივ ნორმებს, ვერ ავლენს ანალიზისა და სინთეზის უნარს.
მიზანი არასრულფასოვნად აქვს გაცნობიერებული მომზადებული, მასალა მწირია, ადეკვატურად ვერ პასუხობს კითხვებზე, ვერ ამყარებს კონტაქტს აუდიტორიასთან, ვერ იცავს ენობრივ ნორმებს, ვერ ავლენს ანალიზისა და სინთეზის უნარს.
მიზანი აქვს გაცნობიერებული, მასალა კარგად აქვს მომზადებული, ადეკვატურად პასუხობს  კითხვებზე, ამყარებს კონტაქტს აუდიტორიასთან, იცავს ენობრივ ნორმებს, ავლენს ანალიზისა და სინთეზის უნარს.
მიზანი სრულყოფილად აქვს გაცნობიერებული, მასალა მდიდარი და მრავალფეროვანია, არგუმენტირებულად და დამაჯერებლად პასუხობს კითხვებს, ამყარებს კონტაქტს აუდიტორიასთან, იცავს ენობრივ ნორმებს, ავლენს ანალიზისა და სინთეზის უნარს, შეუძლიაპრობლემის გადაწყვეტა ორიგინალური მიდგომით
ტესტი (სავარაუდო პასუხებიდან ირჩევს ერთ-ერთს და ასაბუთებს)
უჭირს დაუხმარებლად სწორი პასუხის შერჩევა
იშვიათად ირჩევს სწორ პასუხს მაგრამ ვერ ასაბუთებს
ზოგჯერ ირჩევს და ასაბუთებს სწორ პასუხს
ხშირად ირჩევს და ასაბუთებს სწორ პასუხს
ყოველთვის ირჩევს და ასაბუთებს სწორ პასუხს




შეფასების სქემა სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში


აქტივობა
1-2 ქულა (დაბალი)
3-4 ქულა (საშუალოზე დაბალი)
5-6 ქულა (საშუალო)
7-8 ქულა (საშუალოზე მაღალი)
9-10 ქულა (მაღალი)
კონკრეტული პრაქტიკული სამუშაოს შესრულება ნამუშევრის შექმნა გარკვეულ თემაზე
არარის ორგანიზებული,არიცავს დროის ლიმიტს,არ აქვს საჭირო მასალა.არ იყენებს ტექნიკას,მასალას და მხატვრულ გამომსახველობით ხერხებს ჩანაფიქრის გადმოსაცემად.არარის შემოქმედებითი . არ დანამშრობლობს ჯგუპის წევრებთან.
უჭირს ორგანიზებულობა,ვერ იცავს დროის ლიმიტს,არ აქვს საჭირო მასალა.ვერ იყენებს ტექნიკას,მასალას და მხატრულ გამომსახველობით ხერხებს ჩანაფიქრის გადმოსაცემად.ნაკლებად შემოქმედებითია,ვერ ახერხებს დამოუკიდებლად გადაწყვეტილების მიღებას,საკუთარი ხელწერის,ხედვის დემოსტრირებას.იშვითად შეაქვთ წვლილი ჯგუფურ მუშაოიბაშია,არ თანამშრობლობს ჯგუფის წევრებთან
ნაკლებად ორგანიზებულია,უჭირს დროის ლიმიტის დაცვა,არ აქვს ყველა საჭირო მასალა.ნაკლებად იყენებს ტექნიკას,მასალას და მხატვრულ გამომსახველობით ხერხებს ჩანაპიქრის გადმოსაცემად.ნაწილობრივ შემოქმედებითია,უჭირს დამოუკიდებლად გადაწყვეტილების მიღება,საკუთარი ხელწერის,ხედვის დემონსტრირება.იშვიათტად შეაქვს წვლილი ჯგუპურ მუშაობაში,თანამშრობლობს ჯგუფის წევრებთან
ორგანიზებულია,იცავს დროის ლიმიტს,აქვს საჭირო მასალა,იყენებს ტექნიკას,მასალასტექნიკას,მასალასდამხატვრულგამომსახველობითხერხებს  ჩანაფიქრის გადოსაცემად. შემოქმედებითია,შეუძლია გადაწყვეტილების მიღება,საკუთარი ხელწერის,ხედვის ნაწილობრივ დემონსტრირება.შეაქვს წვლილი ჯგუპურ მუშაობაში,თანამშრობლობს ჯგუპის წევრებთან
სისტემატიურად ორგანიზებულია, იცავს დროის ლიმიტს,აქვს საჭირო მასალა.ეფექტურად იყენებს ტექნიკას,მასალას დამხატვრულობას გამომსახველობით ხერხებს ჩანაფიქრის გადმოსაცემად. შემოქმედებითია,შეუძლია დამოუკიდებლად გადაწყვეტილების მიღება,საკუთარი ხელწერის,ხედვის კარგად დემონსტრირება. შეაქვს წვლილიჯგუფურ მუშაობაში, თანამშრობლობს ჯგუფის წევრებთან,არის ლიდერი
საკუთარი და სხვისი ნამუშევრების განხილვაში მონაწილეობა; გარკვეული ეპოქის, შემოქმედის ან ხელოვნების ნიმუშის ანალიზში ან მის ირგვლივ მსჯელობაში მონაწილეობა
პასიურია, არ უსმენს მოსაუბრეს, არ იცავს ეთიკურ ნორმებს. უჭირს საკუთარი მოსაზრებების გამყარება ფაქტებსა და არგუმენტებზე დაყრდნობით
პროცესში ნაკლებადაა ჩართული, იშვიათად უსმენს მოსაუბრეს, არ იცავს  ეთიკის ნორმებს, ცდილობს საკუთარი მოსაზრებების გამოთქმას მწირი ფაქტებითა და არგუმენტებით.
ნაწილობრივ არის ჩართული. იშვიათად უსმენს მოსაუბრეს. ვერ იცავს ეთიკურ ნორმებს. ახერხებს საკუთარი მოსაზრების გამოთქმას მწირი ფაქტებითა და არგუმენტებით.
ხშირად აქტიურია, უსმენს მოსაუბრეს, იცავს ეთიკურ ნორმებს. ახერხებს საკუთარი მოსაზრების გამყარებას ფაქტებითა და არგუმენტებით.
აქტიურია, მობილიზებულია, უსმენს მოსაუბრეს, იცავს ეთიკურ ნორმებს. კარგად ახერხებს საკუთარი მოსაზრებების გამყარებას არა მხოლოდ ფაქტებითა და არგუმენტებით, არამედ პარალელებით და ანალიზით.
საკუთარი და სხვების ნამუშევრების პრეზენტაცია (აუდიტორიისათვის წარდგენა)
არ მონაწილეობსპრეზენტაციაში. არ სცემს კითხვებზე პასუხს
ვერ ახერხებს სათქმელის გადმოცემას, არ აქვს კონტაქტი აუდიტორიასთან. არ იყენებს თვალსაჩინოებებს და ტექნიკურ საშუალებებს პრეზენტაციისთვის, კითხვებზე ვერ სცემს პასუხს.
სათქმელს ნაწილობრივ გადმოსცემს, ზოგჯერ აქვს კონტაქტი აუდიტორიასთან. ნაკლებად იყენებს თვალსაჩინოებებსა და ტექნიკურ საშუალებებს პრეზენტაციისთვის, კითხვებზე ზოგჯერ სცემს პასუხს.
სათქმელს გასაგებად გადმოსცემს, კომტაქტი აქვს აუდიტორიასთან. იყენებს თვალსაჩინოებებსა და ტექნიკურ საშუალებებს პრეზენტაციისთვის. კითხვებზე სცემს პასუხს.
სათქმელს ნატლად და გასაგებად გადმოსცემს, კონტაქტი აქვს აუდიტორიასთან. კარგად იყენებს თვალსაჩინოებებსა და ტექნიკურ საშუალებებს პრეზენტაციისთვის. კითხვებზე ადეკვატურად სცემს პასუხს.




No comments:

Post a Comment

ონლაინ გამოფენები

  პირველი ივნისი - ბავშვთა დაცვის საერთაშორისო დღე. ეს დღე მრავალმხრივ აღინიშნებოდა ბორჯომის მეექვსე საჯარო სკოლაში. ყოველთვის ვახდენ...